dissabte, 11 de març del 2017

Jornada Continua 2

Jornada Continua 2


Continuant amb la Jornada Contínua us expliquem alguns dubtes sobre el menjador i les extraescolars.


MENJADOR

El menjador no apujarà de preu.

Hi haurà dos torns de menjador: primer torn per a infantil i primer cicle de primària, el segon torn per al segon i tercer cicle de primària.


EXTRAESCOLARS


Seran organitzades per l'empresa de menjador i coordinat pel claustre de mestres, amb presència de dos mestres i un  membre de l'Equip Directiu. Condició d'aquesta per normativa és que aquestes activitats seran gratuïtes i pedagògiques amb caràter més lúdic

Què extraescolars es podran aplicar en la Jornada Contínua?

RELAXACIÓ
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Infantil.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: El que viu en harmonia amb si mateix viu en harmonia amb l'univers.
Com a tècnica d'autoconeixement i gestió de les emocions plantegem la relaxació com una activitat clau a treballar amb els nens.

És veritablement important que aprenguin a mantenir la calma en moments de dificultat, a controlar la ira, l'ansietat, l'estrès, la por ... i ser capaços de dominar el seu cos i qualsevol situació que considerem difícil. Les tècniques de relaxació ens donen l'oportunitat d'aprofundir en l'autoconeixement i són un excel·lent recurs per desenvolupar la intel·ligència emocional.
MANUALITATS.
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Infantil.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: A través de les manualitats pretenem potenciar la capacitat pel que fa a destreses, actituds i competències, especialment manipulatives. Busquem la motivació que provoque una implicació activa en la tasca.
Les manualitats ens permeten aconseguir objectius com: aprendre a treballar en equip com a factor socialitzador, potenciant també els hàbits d'ordre, neteja i responsabilitat. Desenvolupar la motricitat fina i gruixuda. Fomentar la iniciativa i la creativitat. Afavorir l'atenció i la concentració.
Els tallers i manualitats infantils contribueixen a despertar inquietuds, a reforçar coneixements, a fomentar la creativitat i a desenvolupar valors com l'amistat i el treball en equip.
Les activitats artístiques ajuden els nens a potenciar el gust per l'estètica, la creativitat, la reflexió i l'afany de superació, la pintura i els treballs manuals són algunes opcions que els ajudaran. Els nens no només aprenen el que se'ls ensenya, sinó tot allò que fan i veuen, per això per aconseguir una major participació i implicació per part dels nens ens servim de dinàmiques de grup, jocs cooperatius, diàleg
JOCS DE TAULA
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Infantil i Educació Primària.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: Aquest tipus de jocs requereixen de l'ús del raonament tàctic o estratègic, la coordinació,la destresa manual, la memòria, la capacitat deductiva, la psicologia, l'habilitat de negociar. Per tots aquests motius són considerats una molt bona eina d'aprenentatge, ja que realitzant aquestes activitats en el nostre temps d'oci, mantenim la ment activa i ens socialitzem d'una forma totalment lúdica.
ANIMACIÓ LECTORA
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Infantil i Educació Primària.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: Un xiquet que llegeix serà un adult que pensa.
Sota aquesta premissa creiem en l'animació lectora com una estratègia per educar la capacitat crítica. L'Animació Lectora és una forma de promoció de la lectura que utilitza estratègies de caràcter lúdic que apropen al nen al llibre de manera activa i gratificant i d'una forma creativa, divertida i plaent.
EXPRESSIÓ CORPORAL
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Primària.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: Mitjançant aquest conjunt de tècniques que utilitzen el cos com a element del llenguatge, es milloren les posibilitats de comunicació de la persona. L'expressió corporal ens ajuda a la comprensió i ús de les tècniques i manifestacions expressives que faciliten la integració i adaptació al medi i als altres.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL: Educació Primària.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ :  Són molts els coneixements que els nens i nenes han d'interioritzar. Les tècniques d'estudi són estratègies, procediments o mètodes, que es posen en pràctica per adquirir aprenentatges, ajudant a facilitar el procés de memorització i estudi, per millorar el
rendiment acadèmic.
EL CLUB DELS DEURES.
DURACIÓ: De octubre a Maig.
RESPONSABLE: Empresa de menjador amb la coordinació de l’Equip Directiu i Claustre de mestres.
ETAPA O NIVELL:  Educació Primària.
RÀTIO: 25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ: El Club dels Deures és un espai de temps en què nens i nenes de diferents edats, ubicats en una mateixa aula, es dediquen a dur a terme les tasques derivades de les classes. És tremendament enriquidora la col·laboració entre usuaris de diferents edats que interactuen entre si per manifestar els seus coneixements i al seu torn adquirir altres punts de vista o maneres d'entendre les coses, permetent-nos ampliar així la nostra percepció i enteniment.
Per aquest motiu es crea aquest ambient estructurat en el qual completar tasques, preparar exàmens i treballar en projectes.