Jornada Continua 2
Continuant amb la Jornada Contínua us expliquem alguns dubtes sobre el menjador i les extraescolars.
MENJADOR
El menjador no apujarà de preu.
Hi haurà dos torns de menjador: primer torn per a infantil i primer cicle de primària, el segon torn per al segon i tercer cicle de primària.
EXTRAESCOLARS
Seran organitzades per l'empresa de menjador i coordinat pel claustre de mestres, amb presència de dos mestres i un membre de l'Equip Directiu. Condició d'aquesta per normativa és que aquestes activitats seran gratuïtes i pedagògiques amb caràter més lúdic.
El menjador no apujarà de preu.
Hi haurà dos torns de menjador: primer torn per a infantil i primer cicle de primària, el segon torn per al segon i tercer cicle de primària.
EXTRAESCOLARS
Seran organitzades per l'empresa de menjador i coordinat pel claustre de mestres, amb presència de dos mestres i un membre de l'Equip Directiu. Condició d'aquesta per normativa és que aquestes activitats seran gratuïtes i pedagògiques amb caràter més lúdic.
Què extraescolars es podran aplicar en la Jornada Contínua?
RELAXACIÓ
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació
Infantil.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
El que viu en harmonia
amb
si mateix viu
en harmonia amb
l'univers.
Com
a tècnica d'autoconeixement
i gestió de
les emocions plantegem
la relaxació com
una activitat clau
a treballar amb
els
nens.
És
veritablement
important
que aprenguin a mantenir
la calma en moments de dificultat,
a controlar la ira, l'ansietat, l'estrès,
la por ... i ser capaços de
dominar el seu cos
i qualsevol situació
que considerem
difícil. Les tècniques de relaxació
ens
donen l'oportunitat d'aprofundir
en l'autoconeixement i són
un excel·lent recurs
per desenvolupar la intel·ligència
emocional.
MANUALITATS.
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació
Infantil.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
A través de les manualitats pretenem
potenciar la capacitat pel
que fa a destreses, actituds
i competències, especialment
manipulatives.
Busquem
la motivació que
provoque una implicació
activa en la tasca.
Les
manualitats
ens
permeten
aconseguir
objectius
com:
aprendre
a treballar en equip
com
a factor socialitzador, potenciant
també els hàbits
d'ordre,
neteja
i responsabilitat. Desenvolupar
la motricitat fina
i gruixuda.
Fomentar la iniciativa i la creativitat.
Afavorir
l'atenció
i la concentració.
Els
tallers
i manualitats infantils
contribueixen
a despertar inquietuds, a reforçar
coneixements,
a fomentar la creativitat i a desenvolupar
valors
com
l'amistat
i el treball en equip.
Les
activitats
artístiques
ajuden
els
nens
a potenciar el gust per l'estètica,
la creativitat, la reflexió
i l'afany de superació,
la pintura i els treballs
manuals
són
algunes
opcions
que els ajudaran.
Els
nens
no només aprenen
el que se'ls ensenya,
sinó
tot
allò
que fan i veuen, per això
per aconseguir una major
participació
i implicació per part
dels
nens
ens
servim
de dinàmiques de grup,
jocs
cooperatius,
diàleg
…
JOCS DE TAULA
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació
Infantil i Educació Primària.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
Aquest
tipus
de jocs requereixen
de l'ús del raonament
tàctic
o estratègic, la coordinació,la
destresa
manual, la memòria, la capacitat
deductiva, la psicologia, l'habilitat
de negociar. Per tots aquests
motius
són
considerats
una molt bona eina
d'aprenentatge,
ja
que realitzant aquestes
activitats
en el nostre temps
d'oci,
mantenim
la ment activa i ens
socialitzem
d'una
forma totalment
lúdica.
ANIMACIÓ LECTORA
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació
Infantil i Educació Primària.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
Un xiquet que llegeix
serà
un adult que pensa.
Sota
aquesta
premissa
creiem
en l'animació
lectora com una estratègia
per educar la capacitat
crítica. L'Animació
Lectora és una forma de promoció
de la lectura que utilitza estratègies
de caràcter lúdic
que apropen al nen
al llibre de
manera activa i gratificant i d'una
forma creativa, divertida i plaent.
EXPRESSIÓ CORPORAL
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació Primària.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
Mitjançant
aquest
conjunt
de tècniques que utilitzen
el cos com
a element del llenguatge,
es milloren les posibilitats
de comunicació de
la persona. L'expressió
corporal ens ajuda
a la comprensió i ús
de les tècniques i manifestacions
expressives
que faciliten la integració i adaptació
al medi i als
altres.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació Primària.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ
: Són
molts
els
coneixements
que els nens
i nenes han d'interioritzar. Les
tècniques
d'estudi
són
estratègies,
procediments
o mètodes, que
es posen en pràctica per
adquirir aprenentatges, ajudant
a facilitar el procés de memorització
i estudi, per
millorar
el
rendiment
acadèmic.
EL CLUB DELS DEURES.
DURACIÓ:
De octubre a Maig.
RESPONSABLE:
Empresa de menjador amb
la coordinació de l’Equip
Directiu
i Claustre de mestres.
ETAPA
O NIVELL: Educació
Primària.
RÀTIO:
25 alumnes.
JUSTIFICACIÓ:
El Club dels Deures
és
un espai de temps
en què nens
i nenes de diferents edats,
ubicats
en una mateixa
aula, es dediquen a dur a terme
les tasques derivades de
les classes. És
tremendament
enriquidora
la col·laboració
entre usuaris de diferents
edats
que interactuen
entre si per manifestar els seus
coneixements
i al seu torn
adquirir altres punts
de vista o maneres d'entendre
les coses, permetent-nos
ampliar així la nostra
percepció
i enteniment.
Per
aquest
motiu
es crea aquest ambient
estructurat
en
el qual completar tasques, preparar exàmens
i treballar en projectes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada